Salgsprocedure

1. Meddelelse af ønske om flytning

Når en andelshaver ønsker at sælge sin lejlighed meddeles dette til bestyrelsen og til administrator.

Administrator bekræfter modtagelsen overfor sælger og sender samtidig oplysninger om andelsprisen til bestyrelsen og sælger. 

2. Vurdering, el- og VVS-tjek

Når en lejlighed skal sælges, skal den vurderes, og der skal foretages el- og VVS-tjek. Sælger bestiller selv vurdering, el- og VVS-tjek. Sælger skal benytte de af bestyrelsen udpegede leverandører til dette for at sikre ensartet vurdering fra lejlighed til lejlighed.

Køber og sælger deler udgiften til vurderingshonoraret, og sælger betaler udgiften til el- og VVS-tjekket. Beløbene opkræves i forbindelse med overdragelsen via købesummen. 

Vurderingsmand:
Focus2
Tlf: 32 95 37 17

VVS-tjek:
TopVVS
Tlf: 40 13 50 98

EL-tjek:
Løvenkjær
Tlf: 32 57 25 25

Foreligger der mangler ved el- og/eller VVS-tjek skal sælger fremvise faktura på udbedringer da salg ikke kan godkendes førend.

Inden vurderingsmødet skal sælger opgøre forbedringer samt så vidt muligt samle kvitteringer m.v. sammen.

3. Oplysninger

Køber findes efter den til enhver tid gældende overdragelsesbestemmelse i vedtægterne. Når det vides hvem der bliver køber, skal administrator have besked. Der skal oplyses følgende:

  • Købers navn/navne 
  • Købers nuværende adresse 
  • Købers e-mail adresse/adresser 
  • Købers telefonnummer 
  • Overtagelsesdag

Der skal endvidere oplyses, om køber overtager løsøret i lejligheden. 

4. Overdragelsesaftale

Herefter vil der blive udarbejdet salgsaftale til underskrift. Salgsaftalen skal underskrives elektronisk via Penneo. 

5. Betaling m.v.

Når salgsaftalen er skrevet under af alle parter, udarbejder administrator samlet opgørelse til køber og sælger. Køber skal senest en uge efter indgåelsen af overdragelsesaftalen berigtige købesummen enten ved kontant indbetaling/afgivelse af bankgaranti eller ved advokatindeståelse. Administrator sørger for alle afregninger samt eventuel kontakt til sælgers bank m.m. Administrator sørger for at give besked til varmefirmaet således, at varmen kan blive aflæst. Sælger skal selv sørge for aflæsning af el og gas, og køber skal selv sørge for at tilmelde sig som forbruger med hensyn til el og gas. 

6. Tilbagehold og mangelindsigelser

Der tilbageholdes et beløb overfor sælger til eventuelle indsigelser, som køber måtte komme med. Køber skal oplyse om eventuelle indsigelser inden 14 dage fra overtagelsen. Det tilbageholdte beløb afregnes, såfremt der ikke har været nogen indsigelser fra køber. Bestyrelsen godkender, at beløbet frigives efter forespørgsel fra administrator. Administrator sørger herefter for afregning. Hvis der er indsigelser, skal køber og sælger selv afklare dette.